14. marts 2013

Fortælling - De tre bilerne Bruzzo


De tre biler Bruzzo.

Det var en gang tre biler som boede i en garage
Deres navne var Bruzzo!

Der var den lille blå bil Bruzzo...

Den røde mellembilen Bruzzo...

og den store gule bil Bruzzo!

En dag skulle de køre ind til byen og købe bensin.

Den lille bil Bruzzo kørte først ind til byen.
Vejen gik over en bro,
og under broen boede det en ond, sur og gammel ødelagt
traktor som nogen hade glemt efter et vejarbejde.

"Hvem er der som kører på min bro!" skreg traktoren.
"Det er bare mig! Lille blå bil Bruzzo.
Jeg skal ind til byen og tanke".
"Nu kommer jeg og skubber dig ned i vejkanten", sade traktoren.
"Nej du må ikke skubbe med ned, jeg er så lille.
Vent til min storebror kommer", sagde den lille blå bil Bruzzo.

"Okay, dyt båt, lad gå", sagde traktoren som var blevet lidt langsom
og rusten der han stod under broen.

Efter et stykke tid kom den røde mellembilen Bruzzo.
"Hvem er det som kører på min bro?" Skreg traktoren.
"Det er bare mig, sagde den røde mellembilen Bruzzo.
Jeg skal ind til byen og tanke mig fuld med bensin".
"Nu kommer jeg og skubber den ned i vejkanten!" skreg traktoren.
"Nej det må du ikke gøre, vent til min bror kommer.
Han er meget pænere end mig, så bliver det mere sjovt at skubbe ham ud i vejkanten", sagde den røde mellembilen Bruzzo.

"Okay, dyt båt, lad gå", sagde traktoren.

Efter et stykke tid kom den store fine gule bil Bruzzo!
Det knagede og bragede i broen...
"Hvem er det som kører på min bro?" Skreg traktoren.
"Det er bare mig, store gule bil Bruzzo", brummede bilen.
"Nu kommer jeg og skubber dig ned i vejkanten!" skreg traktoren.
"Kom du bare" brummede Bruzzo

Traktoren pustede og tøffede op på vejen...
Og så skubbede den store gule bilen Bruzzo traktoren ned i vejkanten!

Efter et stykke tid kom en bondemand gående på vejen.
Han stoppede op og kiggede på traktoren.
"Måske skulle jeg tage den her med hjem og sætte den i stand
så at den bliver fin og køreklar igen.
Han hentede sin hest og trak traktoren med hjem til sin gård.

Han kørte traktoren ind i værkstedet og begyndte at reparere den
og til sidst hade han lavet den så fin, så fin.
Han kunne køre med den. Han kørte hø, gødning, kartofler og meget andet.
Hesten fik ferie og kunne gå på marken og spise græs
og traktoren blev meget glad og stol over at være en fin traktor som kunne hjælpe igen!

---------------- SLUT ---------------



Jeg har lagt nogle billeder ind som du kan bruge til historien hvis du vil.